Jak udržet plaveckou výkonnost i v době Koronaviru?

VASATRAINER, PLAVECKÉ GUMY naše záchrana !

Díky nařízení vlády máme všechny plavecké bazény uzavřené.  Takže musíme improvizovat a pokusit se po dobu, kdy budou bazény zavřené neztratit úplně všechno, na čem jsme přes zimu pracovali, takže musíme vydržet na suchu minimálně do půlky května, nebo musíme cvičit doma. 

Nyní si ukážeme jeké možnosti nyní máte:

Vasatrainer - plavecký posilovací stroj, který používám již několik let a letos ( díky bohu ) si ho někteří členové tréninkové skupiny road2kona také pořídili. Posilování na Vase je asi neblíže plavání, protože plavecký záběr můžete provádět stejně jako ve vodě. Kždý kdo zkusil posilování na Vase byl překvapený, že ho po chvíli bolí i záda , které z plavání nikdy tak necítí. Tím jsem pochopil, že je občas pootřeba umožnit lidem, aby se na Vasatrainer na chvíli vlezli a zacvičili si a poznali jak mají záběr pod tělem dělat. Proto jsem trenažér nechal na stálo na našem Třebešínském bazénu.

Samozný trénink je spíše o silové vytrvalosti. Kluci, kteří si ho koupili při prvních trénincích na něm byli již po 5 ti minutách svalově unavení bylo vidět jak na tom svalově jsou. Sám jsem před pár lety na něm zvládal souvisle 45 minut a vzpomínám si, že to bylo silově náročné. Stejně jako při plavání v Ironmanu ( ke konci ) to není o vysokých tepech a toleranci laktátu, ale spíše o síle a o svalové schopnosti dotahovat záběr.

Nyní mají moji svěřenci naordinováný týdenní tréninink na Vase:

Pondělí, Středa, Pátek : 12x záběr (počítám jen jednu ruku) s pomalejší přenosovou fází (ruka jde zpět dopředu) a začínám na level 1 (úhel trenažéru je nejníže jak to jde ) Po první sérii zvednu trenažér na level 2 ( změním úhel ) a takto pokračuji až do maximální polohy, kdy je úhle nejvyšší. Na závěr tréninku se otočím hlavou dolů a cvičím kompenzační cvičení, kdy jde vlastně o reverzní plavecký záběr

Úterý, Čtvrtek: Souvislé tahání 16 minut souvisle.

Více info o provedení a tréninku na Vasa zde na krátkém videu:

 

Druhá varianta plaveckého posilování jsou plavecké gumy. Jde o cenově dostupnou variantu, která je také účinná, ale oproti Vasa traineru má určité omezení.

Zde se tahá buď v předklonu, nebo v leže na zádech. Obtížnost cvičení závisí na zvolených gumách ( existuje několik variant tuhosti ) a pak na vzdálenosti a ,, napružení ,, expandérů.

Pro ty, kdo ve skupině nemá VASA trainer jsem upravil výše uvedený trénink takto:

Pondělí, Středa, Pátek : 10x 1 min s pomalejší přenosovou fází (ruka jde zpět dopředu) a pauza mezi sériemi je 30 vteřin. Na konci tréninku opět zvolit trénink na svaly, které při plaveckém záběru moc nepooužíváme ( ramena, ale pohyb paže je nahoru ) Je možné si samotné cvičení ztížit tím, že budete ležet na fitballu. ( viz video )

Úterý, Čtvrtek: Souvislé tahání 16 minut souvisle.

Proč plavat s námi?

Máme know-how, které se nedá koupit ani vystudovat. Dokážeme vás vytáhnout až na vrchol.


BUĎTE FIT

Plavání je jednou z nejzdravějších pohybových aktivit a skvělým základem pro další sporty. Je komplexní, trénuje svaly i kardio a nezatěžuje klouby. Navíc jako jediný sport zvyšuje kapacitu plic a udělá z vás i lepšího běžce.

ZLEPŠETE
SVÉ VÝKONY

Spravíme vám plaveckou techniku a styl, abyste se ve vodě netrápili. Naučíme vás ekonomiku pohybu. Začnete plavat lehce a efektivně. Výsledky se brzy dostaví bez zbytečné dřiny a nekonečných hodin v bazénu.

STAŇTE SE SOUČÁSTÍ KOMUNITY

Plavat sám je prokazatelně težší a méně efektivní. Naopak plavání ve skupině je přirozeně motivující. Snáze překonáte momenty, kdy to nejde. Navíc se rychleji učíte, protože sdílíte cenné rady a zkušenosti.

Hlavní výhody

Profesionální trénink

Na základě zkušeností z 25 let profesionální praxe a s pomocí moderních tréninkových metod umíme přesně nastavit formu. Posuneme vás dál než čekáte. Objevíte v sobě roviny, o kterých jste možná neměli tušení.

Plaveme s Vámi

Neúkolujeme ze břehu, protože z praxe víme, jak důležitý a přínosný je pohled přímo z vody.

Malé skupiny a zázemí

Trénujeme v malých skupinách v nejmodernějším bazénu v Praze. V dráze 25ti metrového bazénu je maximálně 6 plavců. 

Pohodlná rezervace

Termíny plavání jednoduše rezervujete přes aplikaci Reservanto. Stačí si nabít kredit a začít plavat. Plaveme v nejmodernějším bazénu v Praze s technologií Angel Eye. Platíte jen, co opravdu odplavete.

VASATRAINER

Součástí tréninku je také suchá příprava a strečink. používáme plavecký trenažér VASATRAINER, který Vás silově posune na zcela jinou úroveň.

Jaký máte cíl?

Když s námi skočíte do vody, můžete doplavat až k triatlonu

Plavání

Plavání vám dá skvělý základ pro ostatní disciplíny. Komplexně trénované svaly i kardio a zvětšená kapacita plic jsou dokonalým předskokem pro běh i kolo. Tak proč se neposunout ještě dál.

Road2kona

Podívejte se, kudy vede cesta na vrchol Ironmana. Cesta, na kterou se může bez pozvání vydat každý odhodlaný smrtelník, nejen profesionálně trénovaný sportovec.

Běh

Začněte s námi také běhat. LEARN2RUN může být váš první krok k běžecké kariéře, stejně jako kondičnímu běhání.

Proč trénovat s námi?

Náš tým

Jan Strangmuller

Hlavní trenér ROAD2KONA

Hlavním coachem a garantem je bývalý profesionální triatlonista a vítěz Ironman Korea a Ironman Havaj do 24 let.

 

Petr Šnábl

Běžecký trenér LEARN2RUN

Petr je sám výborný atlet a atletický trenér. Jeho čas 2:47 při NY Maratonu dokazuje, že je to pan běžec a že běžeckému tréninku rozumí. Bude mít na starosti běžecké tréninky, kde bude předávat svoje zkušenosti se zlepšením běžecké techniky a také budete pod jeho vedením dělat běžecké posilování a kruhové tréninky. 

Ing. Jiří Jelínek

Plavecký trenér LEARN2SWIM

Rád se oklopuji lidmi, kteří v triatlonu něco dokázalii. Ať už jako sportovci, nebo jako trenéři. Proto jsem moc rád, že náš team posílí Jirka Jelínek, který byl trenérem České triatlonové reprezentace a 13 let působil také v plavecké reprezentaci.  V roce 1996 byl také vyhlášen Trenérem roku.  Sám je stále aktivní triatlonista a  jezdec spinningu. 

 

Jirka Kalus

Trenér plavání Brno

Bývalý český reprezentant v triatlonu, který se od 6-ti let věnoval plavání a poté i dálkovému plavání. Dvojnásobný mistr Evropy v aquatlonu do 23let, vítěz závodu českého poháru v triatlonu, evropského juniorského festivalu. Bývalý sparingpartner Filipa Ospalého, Martina Krňávka či Jany Pechanové. Z trenérského hlediska se zaměřuji především na plaveckou techniku a tréninky upravuji s přihlédnutím na specifika plavání v triatlonu.

Samuel Fritz

Trenér plavání Brno

V mladom veku som prešiel kurzom plávania, dostal som sa k zavodnemu plávaniu, ktoré robím už 16 rokov. Špecializujem sa na plavecký spôsob prsia, v ktorých som juniorský medailista z majstrovstiev Slovenska. Vyštudoval som odbor trenerstvi na fakulte sportovnich studii na Masarykovej Univerzite v Brne. Specializacia zamerana na plavanie. Som licencovany trener plavania 2. stupňa. Robím inštruktora v plaveckej škole a trénujem deti v plaveckom klube. Rovnako pripravujem klub, kde plavu masters, na ME v Budapesti 2020.

Marek Moflár

Kondiční trenér, masér

Marek Moflár je velký srdcař a motivátor. Přes svůj zrakový hendikep funguje během tréninků i závodů na 150%. 

Vede kruhové tréninky a je k dispozici i jako hlavní masér týmu.

Kdo jsme?

LEARN2SWIM - SPRÁVNÝ OBRAT V PLAVÁNÍ

S námi se naučíte opravdu plavat, zlepšíte si formu i výsledky. Odhodlané přivedeme až na profesionální dráhu.

Naše know-how stojí na základě 25 let zkušeností a praxe zakladatele a hlavního terénéra Jana Strangmullera, který je profesionálním triatlonistou a dvojnásobným vítězem soutěže Ironman. Je absolventem TRAINING PEAKS ACADEMY a trenérem triatlonu.

Naše tréninky jsou jiné než běžné. Protože tím, co děláme, žijeme.

“Díky různým trenérským vedením v ČR i Kalifornii jsem na sobě vyzkoušel mnoho cest, které vedly k cíli. Některé byly úspěšné, jiné ne, ale všechny byly důležité pro získání zkušeností, díky kterým vím, jak se připravit na závody typu Ironman. Vím, co všechno vás v závodě může potkat, a proto vím, jak se nejlépe připravit. 

Každý trénink cíleně zaměřuji podle očekávání a konkrétních potřeb svých svěřenců. Kromě zkušeností využívám i moderní tréninkové metody a technologie jako jsou sportestry Garmin, měřiče wattů a hlavně aplikaci TRAINING PEAKS, kde velmi jednoduše sleduji tréninkové dávky TS a stupeň únavy ATL. Díky tomu plánuji tréninky tak, aby každý svěřenec byl v den závodu v maximální formě.”

Jan Strangmuller

Zaregistruj se a
začněte s námi trénovat!

Termíny můžete rezervovat přes aplikaci Reservanto, stačí jen kliknout.